woensdag 11 oktober 2017

Appeltaart 2.0 door gastblogger Anne Kosters - done

Hello foodies!

Vanaf vandaag kom ik ook in actie voor de blog. Graag stel ik mij kort even voor. Ik ben Anne Kosters (22 jaar). Ik studeer Facility Management en woon in de prachtige stad Deventer. Een leuk afwisselend vakgebied waar ik zeker op mijn plaats ben, maar in mijn vrije tijd sta ik toch het liefst in de keuken om te experimenteren met recepten of ga ik op zoek naar leuke hotspots in het binnen- of buitenland. Graag ben ik druk bezig, want stil zitten is niet helemaal mijn ding.







Mijn liefde voor food is al op jonge leeftijd begonnen.. als ik de foto’s in het fotoalbum moet geloven. Ik heb twee schatten van oma’s die ook graag in de keuken staan, het zit dus in de familie. De één staat bekend om de appeltaart en de ander om de eiersalade. Ik ben geen moeilijkere eten en probeer graag dingen. Iets waar ik niet heel blij van word zijn spruitjes en koolraap. Mocht iemand een keer een goed recept of tips hebben houd ik mij aanbevolen! Iets waar je mij erg blij mee maakt zijn de buitenlandse keukens voornamelijk de Aziatische. Lekker pittig en met veel groentes. EN ja ik ben gek op zoet. Een guilty pleasure van mij is dan ook cheesecake.. Zie hieronder het heerlijke appeltaart 2.0 recept voor als glimlach op je gezicht wil toveren.

Verder word ik blij van: muziek (Kensington), opstap met vrienden en familie, voetbal (FCTwente) , mooie plekken van de wereld zien, Netflix, lummelen op de bank en spelletjes spelen. Beetje cliché!
Dit zijn enkele dingen over wie ik ben en wat ik leuk vind. Wil je meer over mij weten..? Vraag gerust en DAAG MIJ vooral UIT met leuke challenges! Ik heb zin om aan de slag samen met Naomi en Robin. Laat het westen eens liggen en kom naar het oosten van het land.

Recept appeltaart 2.0

NODIG (voor 6 personen):
  • 2 goudrenet appels
  • 3 theelepels kaneel
  • 12 verse dadels
  • 3 eetlepels warm water
  • 150 gram patentbloem
  • 50 gram suiker
  • 1 (klein) ei
  • 50 gram boter
  • Bakvorm (12cm)

HOE:
  • Verwarm de oven op 180 graden
  • Schil de appels en zijn ze in partjes en vervolgens in plakjes. Meng de plakjes met een eetlepel kaneel en eventueel een klein beetje suiker. 
  • Doe de patentbloem, suiker en 1 eetlepel kaneel bij elkaar in de mengkom. Voeg vervolgens de boter en het ei in de mengkom. Kneed met één hand het tot een soepel deeg. 
  • Beleg de bakvorm met bakpapier en verspreid het deeg over de vorm. Bak de koekbodem in circa 12 minuten gaar. 
  • Ontpit de dadels. Voeg 3 warme eetlepels warm water toe aan de ontpitte dadels en prak met een vork de dadels fijn. Er ontstaat nu een soort van pasta. 
  • Ping zegt de oven. Haal de koek voorzichtig uit de vorm. Spreid de dadelpasta over de koekbodem. Vervolgens leg je de appelpartjes op de dadelpasta.
  • En klaar! Binnen no time tover je een appeltaart op tafel.

Liefs,

Anne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten