dinsdag 13 juni 2017

Jessica’s Soulfood #02

Ik ben Jessica Young. Na het volgen van een studie heb ik mijn bedrijf Young Workshops opgericht. Voor Three Girls One Kitchen ga ik om de 4 weken een dagboekje delen. Superleuk om met jullie mijn dagboekjes te delen. Ik hoop via die weg dat ik jullie kan inspireren om bewuster te worden van wat je eet en drinkt. Natuurlijk is het bij mij echt niet altijd even gezond. Ook ik houd van een frietje of wat chocolade op zijn tijd! Maar probeer daarin wel een balans te vinden. Het is weer tijd om mijn dagboekje met jullie te delen. Ik sluit af met een heerlijk recept. Enjoy!

Afgelopen weken waren wat gekke weken. Allereerst kreeg ik weer te maken met hooikoorts. Grrr. Gelukkig weet ik nu inmiddels dat ik met voeding een heleboel kan voorkomen. Als je namelijk voeding eet wat niet bij jouw lichaam past, kan het zijn dat je hooikoorts erger wordt (o.a. vanwege je darmwand die langzaam aangetast wordt als je verkeerde voeding eet). Ook heeft je lever een rol in het hele hooikoorts verhaal.  Hier lees je meer over hooikoorts.



Maandag

Vandaag ben ik op pad voor werk. Vandaag kook ik de hele dag voor gasten bij Meetingplaza Utrecht. Mijn dag start met een schaaltje watermeloen (wat mijn favo fruit is) en ik eet later wat pompoenzaadjes. Als lunch eet ik een zelfgemaakte tomatensoep, amaranthcrackers met hummus en 2 gekookte eitjes. Ik eet amaranth crackers omdat ze glutenvrij zijn. Elke dag wordt er een warme maaltijd geserveerd tijdens de lunch. Ik maak een curry en neem een klein beetje mee als avondeten. De curry is gemaakt van zoete aardappel, wortelen, specerijen en kruiden en kokosmelk.



Dinsdag 

Vandaag start ik de dag met heerlijke havermout. Verwarmend en vullend als ontbijt. Daar meng ik wat honing doorheen en anijszaadjes. Maar Keltisch zeezout voor de mineralen. Als lunch eet ik een eiwrap ( een pannenkoekje gemaakt puur van eieren) met daarop zelfgemaakte tonijnsalade en verse spinazie. Daar drink ik een glas appelsap bij (helft appelsap en de helft water). Mijn tussendoortje is een appel en wat nootjes. Als avondeten eet ik een salade van eettentje SLA. Met o.a. geroosterde bloemkool, avocado en een dressing van basilicum/spirulina/olijfolie.


Woensdag 

Ik word wakker met weinig trek en besluit later op de ochtend te eten. Wel drink ik een glas sinaasappel gemberthee in het cafeetje waar ik ga werken. Ik bestel rond 1100 uur een bakje havermout met blauwe bessen en honing. Daar draai ik best lang op want ik krijg pas weer rond 1600 uur trek. Ik eet nu een frietje met een beetje mayonaise. ‘s avonds eet ik bij een vriendin. Zij heeft een curry gemaakt en wordt aangevuld met pitabroodjes, salade en paprikasalade.


Donderdag (foto kastanjemeel pannenkoek + bananencake)

Vandaag start ik de dag met kastanjemeelpannenkoekje, gebakken in kokosolie! Echt dol op! Als lunch eet ik 4 boekweitcrackers met tomatenpesto en 2 gekookte eitjes (zacht gekookt). Als tussendoortje een banaantje en wat nootjes. Ik heb lekker de dag vrij en ga ’s middags met een vriendin ergens wat drinken. Ik bestel daarbij een glutenarm stukje bananencake. Als avondeten heb ik een bloemkoolsoep gemaakt, met wat nootmuskaat en 2 rijstwafels.


Vrijdag

Mijn ontbijt bestaat uit (weer) havermout met honing, kaneel en anijszaadjes. Vandaag geef ik een kookworkshop ‘tapas’ stijl. Een groep van 14 deelnemers komen gezellig koken. On the road dus. Boodschapjes doen voor de workshop vraagt wat tijd dus ik eet een banaan en appel als lunch en later nog wat nootjes. Ik heb niet veel trek. Later, voordat de groep aankomt eet ik nog een avocado en plakjes kipfilet. Als avondeten, eet ik wat tapas mee die door alle deelnemers gemaakt zijn. Dat smaakte heerlijk!

Zaterdag 

De ochtend start ik met 2 gekookte eieren. Vervolgens fiets ik naar Bagels & Beans, om wat te werken. Daar bestel ik een oatie bagel met koude tonijnsalade en een glas wortel/sinaasappel/gembersap. Jammmmie! ’S Avonds nodig ik een vriendin uit om te komen eten. Ik maak rijstnoodles, kip in black bean sauce met gestoomde bloemkool, broccoli en peultjes. Als toetje heb ik watermeloen en pure chocolade (99%).


Zondag (taart)

Vandaag ben ik de dag begonnen met een banaantje, 2 gekookte eieren en 2 crackers met honing. Ook heb ik weer een glas water en kop muntthee gedronken. Als lunch eet ik samen met mijn vriend speltpannenkoekjes met daarop een zelfgemaakt mosterd-mayo sausje, gekookte eitjes en verse spinazie. De pannenkoekjes bak ik in kokosolie. In de avond eten we bij vrienden en gaan we heerlijk bbqen! Ik ben verantwoordelijk voor het dessert en maak een heerlijke taart van dadel/havermout (bodem) en banaan/pindakaas/rauwe cacao (vulling).



Recept kastanjemeel pannenkoekjes

  • 200 gram kastanjemeel
  • 2 eieren
  • 100 ml water of kokosmelk

  • Mix alles samen en bak pannenkoekjes in kokosolie.
  • Als het beslag te dik is, voeg dan meer water toe.

Enjoy!

Liefs,

Jessica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten