maandag 15 mei 2017

Foodies in Cyprus #3

Vandaag is alweer Robins laatste dag. Wat is het heerlijk in Cyprus. Erg warm, maar heerlijk. Op dit moment zitten we in een leuk hotspotje te genieten van een koude juice, met een temperatuurtje van boven de 35 graden. Het is echt tropisch warm hier en eigenlijk niet uit te houden in de stad! Afgelopen weekend hebben we daarom ook van vrijdag op zaterdag in Ayia Napa geslapen met Rebecca en Luka. Aan het strand staat namelijk een heerlijk briesje en je kunt natuurlijk lekker afkoelen in de zee, dus daarom veel beter vol te houden.  De volgende dag hebben we nog een nachtje in Protaras geslapen, een andere kustdorpje in het oosten van Cyprus. We hebben een scooter gehuurd in Ayia Napa en zijn toen vanaf daar naar Protaras gecrosst. We kregen weer het ultieme vrijheidsgevoel. Heerlijk met onze haren door de wind, terugdenkend aan Ibiza waar we ook zo genoten van de tochtjes op de scooter. De vakantie voor Robin zit er nu helaas al weer op, maar Naomi blijft hier gewoon nog 6 weekjes. Zijn jullie al jaloers?

Vrijdag besloten we om Nicosia uit te vluchten. Het is zo warm, je wil gewoon niet in de stad zijn. Als je even rondloopt, breekt het zweet je uit. We besloten om te ontbijten Get Fresh voor we in de bus naar Ayia Napa stapten. We haalden een detox juice met wortel, sinaasappel en appel en Robin at fruit en Naomi nam een bakje yoghurt met fruit en pistachenoten.

De bustocht naar Ayia Napa duurt ongeveer 1,5 uur en daar lunchten we met onze verslaving tzatziki en een salade met gegrilde groenten en feta bij Farmer House.

Cute spreukjes op de muur

Even tennissen op het strand! We hadden gewoon onze eigen ballenjongen. Dit lieve jongetje pakte iedere keer de bal voor ons op. Zo cute!

's Avonds gingen we met zijn allen uit eten bij een Griekse taverna waar we echt een mega hemels lekkere vegetarische mousaka aten. Te lekker!

Het interieur van de taverna was ook heel cute.

Heaven on a plate. Veggie moussaka <3

's Avonds keken we onze ogen uit op dé strip van Ayia Napa. Dronken Engelsen, Russen en 1073 proppers die liepen te shinen alsof hun leven er vanaf hing. Haha!

De volgende dag huurden we een scooter zodat we makkelijk naar Protaras konden gaan, maar eerst aten we nog een keer bij dezelfde Griekse taverna als gister. Deze aubergine dip en tzatziki zijn een van de lekkerste!

Het hotel in Protaras was een stuk!!!! luxer dan die in Ayia Napa. Zwembadje en zeezicht. Top!

Met de scooter hebben we het gebied rondom Protaras verkend. Hier genoten we van prachtige uitzichten over zee.

Zen!

Ongelovelijk veel zin hadden we in pasta en pizza. Bij Marcello's in Protaras aten we deze lekkere pizza met rucola en cherrytomaatjes en een risotto met geitenkaas en pompoen.

Onder het mom van je kunt niet elke dag 3 keer uit eten gaan, kochten we bij de Lidl een bakje yoghurt en frambozen. Goedkoop, maar gezond en lekker!

Al om 9.00 uur zaten we op de scooter op zoek naar verborgen strandjes en kwamen we weer langs fijne plekjes.

Hier zien wij onszelf 's avonds wel eten hoor!

Onderweg naar een verlaten baaitje

Yes we made it. Niemand!

Op de terugweg naar Ayia Napa stopten we nog bij Cape Greko voor een prachtig uitzicht over de kust van Cyprus! Wauw!

Deze pita met haloumni en tzatziki lunchten we bij River Rock in Ayia Napa. Een prima pita voor een prima prijsje!

's Avonds besloten we om cheap uit eten te gaan bij To Anamma. Een salade met rucola, sinaasappel, venkel en een sinaasappeldressing en pita's met offcourse tzatziki en een paprikadip. Lekker voor weinig!

Naomi's tentamens zijn begonnen dus tussendoor kruipt ze continu in haar studieboeken. Om de wamte te ontvluchten zijn we naar Bite gegaan. Alhoewel volgens ons was het daar nog 30 graden binnen. Wel een lekkere juice!

Food for thoughts! Leef je mooisteleven. Doen we wel al een beetje hoor!

Genieten!

Dit willen wij ook in huis!!!